[ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ: Κλιματική αλλαγή-σποτάκι]
[ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ: Κλιματική αλλαγή-η αμφισβήτηση]
[ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ: Planet of the humans (Lesson version)]
- Ποια είναι η σημασία των όρων διεπιστημονικότητα και διαθεματικότητα (διαθεματική προσέγγιση); Ποια είναι η διαφορά των δύο όρων; (τέλος σελ. 7-1η παρ. σελ. 8)
- Με ποιες επιστήμες σχετίζεται η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή; (σελ. 8, 2η παρ.)
ΠΡΑΚΤΙΚΑ:
- Δείξτε τη διεπιστημονικότητα στο περιστατικό με την τρύπα του όζοντος (σελ. 7). Εντοπίστε δηλ. ποιες επιστήμες συνεργάστηκαν για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
- Προσεγγίστε διαθεματικά τον πίνακα "Κατάσταση του κόσμου" (σελ. 7). Βρείτε δηλ. από ποιες επιστήμες θα πρέπει να έχετε γενικές γνώσεις, για να κατανοήσετε το περιεχόμενο του πίνακα.
- Δείτε το εκπαιδευτικό βίντεο για τη φυλή Αναζάζι και εντοπίστε ποιες επιστήμες συνεργάστηκαν για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα για την εξαφάνιση της φυλής (διεπιστημονικότητα).
- Δείτε τα εκπαιδευτικά βίντεο για την κλιματική αλλαγή και εντοπίστε τους λόγους και τις διαφορετικές πλευρές από τις οποίες βλέπουν το θέμα όσοι αμφισβητούν τη σημασία της (διαθεματικότητα).
- Δείτε το ντοκυμαντέρ Planet of the humans (Lesson version) και προσεγγίστε διαθεματικά τα προβλήματα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αιολικής, ηλιακής, βιομάζας).
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
- Κάντε αναζήτηση στο διαδίκτυο τις λέξεις Διεπιστημονικότητα και Διαθεματικότητα και διαπιστώστε, από τις ιστοσελίδες όπου περιηγηθήκατε, κατά πόσο σας διευκόλυνε το μάθημα στην καλύτερη κατανόηση των κειμένων. Μέσα από τα αποτελέσματα, δείτε επίσης ποιοι είναι οι αντίστοιχοι ξενόγλωσσοι όροι, καθώς και την κριτική που ασκείται για τον τρόπο εισαγωγής της διαθεματικότητας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Κάντε αναζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με τις επιστήμες της Κοινωνιολογίας, της Πολιτικής Επιστήμης και της Νομικής, κυρίως από σελίδες της Βικιπαίδειας, για να δείτε περισσότερα για το γνωστικό τους αντικείμενο.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:
Τελικά υπάρχει ευθύνη του ανθρώπου για την κλιματική αλλαγή, που έχει αναδειχθεί διεπιστημονικά και απειλεί τον πλανήτη, ή μήπως η επίδραση του ανθρώπου (ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή) είναι ένας μύθος που καλλιεργείται, προκειμένου να επιβληθούν νέοι περιβαλλοντικοί φόροι, να προωθηθούν νέες "πράσινες" τεχνολογίες και να εξυπηρετηθούν οικονομικά συμφέροντα; Δείτε τον σκεπτικισμό γύρω από το θέμα:
Παγκόσμια θέρμανση & κλιματική αλλαγή: Μύθος ή πραγματικότητα; (υποστήριξη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, με παράλληλη κριτική στην αντίθετη επιχειρηματολογία)
Κλιματική αλλαγή-πολλοί μύθοι και λίγες αλήθειες (αμφισβήτηση του φαινομένου με παράθεση υπερβολών για το θέμα από παλαιότερα δημοσιεύματα εφημερίδων)
Κλιματική αλλαγή και αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη (άρθρο καθηγητή γεωλογίας)
Υπερθέρμανση και ανθρώπινη δραστηριότητα (η μελέτη δύο αστροφυσικών το 2009 για τη μη βεβαιότητα συσχέτισης της υπερθέρμανσης με ανθρώπινη δραστηριότητα και τα σχόλια που προκάλεσε)
Υπερθέρμανση και συρρίκνωση ζώων και φυτών
Υπερεκτιμημένος ο ρυθμός εξαφάνισης ζώων και φυτών λόγω της κλιματικής αλλαγής
Κλιματική αλλαγή - μια καλοστημένη απάτη (άρθρο καθηγητή Γεωπονίας)
Αμφισβήτηση της κλιματικής αλλαγής από γεωλόγο αστροναύτη
Κλιματική αλλαγή και κινέζικα εργοστάσια
Global warming swindle (το γνωστότερο ντοκυμαντέρ αμφισβήτησης της κλιματικής αλλαγής. Στα αγγλικά)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
- Κάντε αναζήτηση στο διαδίκτυο τις λέξεις Διεπιστημονικότητα και Διαθεματικότητα και διαπιστώστε, από τις ιστοσελίδες όπου περιηγηθήκατε, κατά πόσο σας διευκόλυνε το μάθημα στην καλύτερη κατανόηση των κειμένων. Μέσα από τα αποτελέσματα, δείτε επίσης ποιοι είναι οι αντίστοιχοι ξενόγλωσσοι όροι, καθώς και την κριτική που ασκείται για τον τρόπο εισαγωγής της διαθεματικότητας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Κάντε αναζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με τις επιστήμες της Κοινωνιολογίας, της Πολιτικής Επιστήμης και της Νομικής, κυρίως από σελίδες της Βικιπαίδειας, για να δείτε περισσότερα για το γνωστικό τους αντικείμενο.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:
Τελικά υπάρχει ευθύνη του ανθρώπου για την κλιματική αλλαγή, που έχει αναδειχθεί διεπιστημονικά και απειλεί τον πλανήτη, ή μήπως η επίδραση του ανθρώπου (ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή) είναι ένας μύθος που καλλιεργείται, προκειμένου να επιβληθούν νέοι περιβαλλοντικοί φόροι, να προωθηθούν νέες "πράσινες" τεχνολογίες και να εξυπηρετηθούν οικονομικά συμφέροντα; Δείτε τον σκεπτικισμό γύρω από το θέμα:
Παγκόσμια θέρμανση & κλιματική αλλαγή: Μύθος ή πραγματικότητα; (υποστήριξη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, με παράλληλη κριτική στην αντίθετη επιχειρηματολογία)
Κλιματική αλλαγή-πολλοί μύθοι και λίγες αλήθειες (αμφισβήτηση του φαινομένου με παράθεση υπερβολών για το θέμα από παλαιότερα δημοσιεύματα εφημερίδων)
Κλιματική αλλαγή και αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη (άρθρο καθηγητή γεωλογίας)
Υπερθέρμανση και ανθρώπινη δραστηριότητα (η μελέτη δύο αστροφυσικών το 2009 για τη μη βεβαιότητα συσχέτισης της υπερθέρμανσης με ανθρώπινη δραστηριότητα και τα σχόλια που προκάλεσε)
Υπερθέρμανση και συρρίκνωση ζώων και φυτών
Υπερεκτιμημένος ο ρυθμός εξαφάνισης ζώων και φυτών λόγω της κλιματικής αλλαγής
Κλιματική αλλαγή - μια καλοστημένη απάτη (άρθρο καθηγητή Γεωπονίας)
Αμφισβήτηση της κλιματικής αλλαγής από γεωλόγο αστροναύτη
Κλιματική αλλαγή και κινέζικα εργοστάσια
Global warming swindle (το γνωστότερο ντοκυμαντέρ αμφισβήτησης της κλιματικής αλλαγής. Στα αγγλικά)
Planet of the humans (ντοκυμαντέρ παραγωγής 2019 σχετικά με το ανέφικτο της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την προστασία του περιβάλλοντος και τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτήν)
Παραγωγή κοβαλτίου στο Κογκό: Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούν κοβάλτιο, το 60% του οποίου παράγεται στο Κογκό, σε συνθήκες άθλιας παιδικής εκμετάλλευσης. Εδώ και ένα άλλο ρεπορτάζ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου