Περί

Στο ιστολόγιο αυτό, που επιμελείται ο νομικός και καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκος Θεοτοκάτος, θα δημοσιεύεται βοηθητικό υλικό για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, που διδάσκεται στην Γ΄Γυμνασίου. Η άνθηση της ηλεκτρονικής διάδοσης των πληροφοριών στη σύγχρονη εποχή του διαδικτύου αλλά και ο αποπροσανατολισμός των νέων παιδιών από την Πολιτική Αγωγή και την παιδεία γενικότερα, υπαγορεύουν μια νέα προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος από τον διδάσκοντα, ώστε αυτό να καταστεί περισσότερο ελκυστικό στους μαθητές.

Σκοπός επομένως του ιστολογίου είναι καταρχήν να βοηθήσει τους μαθητές στην καλύτερη κατανόηση των περιεχομένων του σχολικού εγχειριδίου. Για το λόγο αυτό υπάρχουν ανακεφαλαιωτικά διαγράμματα των περιεχομένων του κάθε μαθήματος. Τα διαγράμματα φυσικά είναι βοηθητικά και δεν αντικαθιστούν εξ ολοκλήρου το σχολικό βιβλίο. Κατά καιρούς θα εμπλουτίζεται το κάθε μάθημα με προσθήκη σχετικών με αυτό συνδέσμων από το διαδίκτυο.

Παράλληλα όμως το ιστολόγιο αυτό ευελπιστούμε να φανεί χρήσιμο και για τους συναδέλφους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα, καθώς θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπως κρίνουν το υλικό που διατίθεται ελεύθερα, για την καλύτερη διδασκαλία του μαθήματος. Το υλικό μπορεί βέβαια ο χρήστης να το κατεβάσει και στον υπολογιστή του, στόχος όμως είναι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας από τον παρόντα ιστότοπο, ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίησή του μέσα σε τάξη που έχει δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Ελπίζουμε το υλικό που με κόπο έχει συγκεντρωθεί να αξιοποιηθεί από μαθητές και καθηγητές, που θα το εμπλουτίσουν και με νέες ιδέες, προς όφελος του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:  kpagogi@gmail.com

8 σχόλια:

  1. απαντήσεις???
    -Γιαννης προς ΚΠΑ(καθ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν συμφωνώ, όπως εξήγησα σε άλλο μήνυμα, με την απευθείας παράθεση των απαντήσεων στις ερωτήσεις, προκειμένου όμως να διευκολυνθούν οι μαθητές, θα περιλαμβάνεται στο τέλος κάθε ερώτησης της θεωρίας, εντός παρενθέσεως, το σημείο του βιβλίου στο οποίο θα βρίσκεται η απάντηση.

      Διαγραφή
    2. Επίσης, οι απαντήσεις στις ερωτήσεις της θεωρίας προκύπτουν πολύ εύκολα από το διάγραμμα του κάθε μαθήματος. Στα πρακτικά η απάντηση είναι πιο ελεύθερη και μπορεί να υπάρχουν πολλές σωστές απαντήσεις και γι' αυτό το λόγο δεν δίνονται εδώ. Εάν κάποιος ωστόσο θέλει μια ενδεικτική απάντηση, μπορεί ν' αφήσει ένα σχόλιο με το mail του ή να ρωτήσει στο facebook.

      Διαγραφή
  2. Η ανάρτηση θεωρητικών και πρακτικών θεμάτων σε κάθε μάθημα έχει σκοπό να εξοικειωθεί ο μαθητής με τη φυσιογνωμία του μαθήματος και τον τρόπο εξέτασης, ο οποίος πάντα περιλαμβάνει συνδυασμό της θεωρίας με την πράξη και την αποφυγή έτοιμων λύσεων, όπως την αποστήθιση των ορισμών και των παραδειγμάτων του βιβλίου. Εάν δίνονταν απαντήσεις στις ερωτήσεις κάθε ανάρτησης ενός μαθήματος, αυτό θα σήμαινε την αποδοχή μιας συγκεκριμένης απάντησης στα θέματα αυτά, ενώ η φιλοσοφία είναι να απαντά ο κάθε μαθητής με τον δικό του τρόπο, εφόσον έχει κατανοήσει το περιεχόμενο του μαθήματος μέσα από την παράδοση στην τάξη και το βοηθητικό υλικό του διαδικτύου. Οι απαντήσεις λοιπόν θα πρέπει να δοθούν από τον ίδιο το μαθητή και όχι από τον καθηγητή. Έτσι ο μαθητής τεστάρει τις γνώσεις του και είναι σε θέση να γνωρίζει εάν όντως έχει κατανοήσει τις έννοιες ή τις έχει απλώς παπαγαλίσει. Από τη στιγμή λοιπόν που έχει παρακολουθήσει τη σχολική παράδοση με το υλικό που αυτή συνοδεύεται κάθε φορά (παρουσιάσεις, βίντεο κλπ.), έχει διαβάσει το σχεδιάγραμμα από τη σελίδα αυτή και έχει μελετήσει το περιεχόμενο του βιβλίου (όταν αυτό δοθεί για το σχολικό έτος 2011-2012, τέλος πάντων...), θα πρέπει να κινητοποιηθεί ο ίδιος να δώσει τις απαντήσεις στα θεωρητικά και πρακτικά θέματα που δημοσιεύονται εδώ και να μην περιμένει έτοιμες λύσεις φροντιστηριακού τύπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνάδελφε, Συγχαρητήρια για το πολύ κατατοπιστικό σου blog.Με έκπληξη το είδα σε ένα διαδικτυακό περιδιάβασμα που συνηθίζω να κάνω κατά διαστήματα για το βιβλίο και δηλώνω ενθουσιασμένη με τη δουλειά σου και με το πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρονικό υλικό με το οποίο έχεις εμπλουτίσει τις παρουσιάσεις σου. Μέχρι τώρα το μόνο που συναντούσα σ΄αυτές τις περιπλανήσσεις μου ήταν ερωτήσεις διαγωνισμάτων, πάντα αποστήθισης, δηλαδή ότι αναπαράγει τον απαράδεκτο τρόπο διδακτικής προσέγγισης του μαθήματος.΄Οταν ανέλαβα μαζί με την υπόλοιπη ομάδα τη συγγραφή του βιβλίου της Γ΄Γυμνασίου, είχα μόλις επιστρέψει από το Λονδίνο στο πλαίσιο ενός μεταπτυχιακού για την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και είχα άλλους τρόπους προσέγγισης κατά νου. Με πολλά χρόνια δουλειάς στην τάξη γνώριζα ότι τελικά είναι στο χέρι του εκπαιδευτικού να εμπλουτίσει το μάθημα με τις νέες τεχνολογίες, τις ομαδικές εργασίες,τα σχετικά προγράμματα και να κάνει το μάθημα ενδιαφέρον και επίκαιρο. Ελπίζω αυτές οι ιδέες να βγήκαν στο διδακτικό πακέτο που τελικά καταθέσαμε και να έδωσαν αφορμή για νέους εμπλουτισμούς όπως ο δικός σου. Μπαίνοντας και στη σελίδα σου στο facebook είδα με έκπληξη ότι το χρησιμοποιείς για επικοινωνία με τους μαθητές σου. Αυτό δεν το φανταζόμουν. Να σου πω ότι επειδή κι εγώ χρησιμοποιούσα αντίστοιχους τρόπους επικοινωνίας βρήκα πολύ λειτουργικό το pbworks για την εκπαίδευση (www.pbworks/education).Αν δεν το ξέρεις ήδη επισκέψου το, εγώ το χρησιμοποιούσα για κάποια προγράμματα που είχα εντάξει στο μάθημα (unesco, comenius)αλλά και για τις ομαδικές εργασίες των μαθητών. Και πάλι πολλά πολλά μπράβο για τη δουλειά σου και αν σε κάτι θα μπορούσα να σου φανώ χρήσιμη το e-mail μου είναι stellasotir@yahoo.com.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αξιοζήλευτη προσπάθεια! συγχαρητήρια! (fotismenos)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου Νίκο! Συνέχισε έτσι! Περιμένουμε και για το Δημοτικό τίποτα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ, αλλά για το δημοτικό είναι μάλλον πιο ειδήμονες οι δάσκαλοι και νομίζω ότι περισσότερο ενδείκνυται κάτι σε στυλ παιχνιδιού. Πολύ καλή προσπάθεια (για να μην πω τέλεια) έχει κάνει μια συνάδελφος εκπαιδευτικός στο δικό της blog: http://blogs.sch.gr/persidou/

    ΑπάντησηΔιαγραφή